Yaş Gruplarımız

Minik Adımlar Kreş ve Anaokulu

2-3 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

2-3 Yaş çocukların bakım beslenme bedensel ve ruhsal gelişimlerine uygun olarak hazırlanmış programlar uygulanır. 2-3 yaş “ben merkezcilik ve inatçılık” özelliklerinin görüldüğü zorlu bir dönemdir.

İnatçı ve kararlı tutumları, isteklerine “hayır” dendiğinde geçirilen öfke nöbetleri ve ağlama krizleri hep bu dönem karakteristik özellikleridir.

Genelde 2,5-3 yaş civarındaki tüm çocuklarda bu davranışların zaman zaman gözlenmesi doğaldır. Yine bu yaş grubundaki çocuklar okula başlayarak birey olma yolunda çok ciddi bir adım atmış olurlar ve gittikçe daha çok sosyalleşir, zihinsel olarak gelişir ve kelime hazineleri hızla gelişir. , Kendi öz bakımlarını karşılaya bileyecek bir çok beceriye sahiptirler. Eğer fırsat verilirse yemek yeme, giyinmek, soyunmak, temizlik gibi birçok ihtiyaçlarını kendileri karşılayabilirler.

3 yaşlarında kreşe gidebilecek olgunluğa erişirler. Anneye bağımlılığın yerini kendine güven almaya başlar.

Bu dönemde ailelerin tavrı çok önemlidir. Bu birey olmaya geçiş sürecinde, çocuğun bazı taleplerini karşılarken bir parça geciktirmek paylaşabileceğinde ve kurala uyduğunda ödüllendirmek çocuğun “ben merkezcilikten” kurtulmasında etkili olacaktır.

Kurumumuzda bu özellikler dikkate alınarak;

- Beslenme alışkanlıları

- Temizlik alışkanlıkları

- Tuvalet alışkanlıkları

- Temel becerileri

- Ana dil etkinlikleri

- Eğitsel Oyun ve etkinlikleri

- Paylaşma ve birlikte hareket etme alışkanlıkları

- Uyku düzenlerinin sağlanması

- Uzman Kadro eşliğinde sınıf faaliyetleri

- İngilizce, Drama, Müzik, Resim etkinlikleri başta olmak üzere eğitim öğretim planları hazırlanarak faaliyet göstermektedir.

Velilerimize Dipnotlar;

PEKİ 3 YAŞ ÇOCUĞUNA YAKLAŞIM NASIL OLMALIDIR ?

Anne ve Babanın çocuğun eğitiminde ayrı paralelde olmaları ciddi bir sorun. Yani aynı bilgileri birlikte bilmeli ve uygulamalıdırlar. Çocuğun Psiko-sosyal özellikleri ve başarılı bir uyum esasları çocuk mutluluğu açısından aşılması gereken ilk aşamadır. Birbirini çelişkiye düşülen davranışlar çocuğu da aileyi de mutsuzluğa götürür.

4 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ

4 Yaş çocuğu isteklerinin anında yerine getirilmesini anlayışla karşılamayı öğrenmeye başlar. O artık kendi dışındaki dünyanın kuralları olduğunu ve başkalarının hak ve istekleri olduğunu görür ve beklemeyi öğrenir. Burada ki temel ilke, çocuğun isteklerine er ya da geç kavuşacağına inanmasıdır.

Bu dönemde çocuk kendisi ile oynayacak bir ya da iki arkadaşını seçmeye başlar. Önceleri seçtiği oyun arkadaşları her iki cinsten olabilir. Ancak okula girmeye hazırlandığı sırada çocuk, oyun arkadaşlarını kendi cinsinden seçmeye özen gösterir.

4 Yaş çocuğu değişken bir görünüm sergiler. Genellikle yarım bırakılan bir şeye karşı duyarsızdır. Sorgu çağı 4 yaşında en yüksek düzeye ulaşır. 4 Yaş çocuğu hareketlidir. O enerjik olan tırmanma, sıçrama, atlama,hızlı bisiklet sürme ve takla gibi tüm bedensel etkinlikleri sever.

Kurumumuzda bu özellikler dikkate alınarak;

- Beslenme alışkanlıları ve devamlılıkları

- Temizlik alışkanlıkları ve sürdürebilirlik

- Tuvalet alışkanlıkları ve sürdürebilirlik

- Temel becerileri

- Ana dil etkinlikleri

- Eğitsel Oyun ve etkinlikleri

- Paylaşma ve birlikte hareket etme alışkanlıkları

- Uyku düzenlerinin sağlanması

- Uzman Kadro eşliğinde sınıf faaliyetleri

- İngilizce, Drama, Müzik, Resim etkinlikleri başta olmak üzere eğitim öğretim planları hazırlanarak faaliyet göstermektedir.

Velilerimize Dipnotlar;

PEKİ 4 YAŞ ÇOCUĞUNA YAKLAŞIM NASIL OLMALIDIR ?

Çocukların yaratıcı potansiyellerini ortaya çıkarma amacıyla öz güvenlerini geliştirici, jest, mimik ve ses ile ifade edebilecekleri çeşitli roller oynayarak sosyal gelişim çalışmaları yapmaktayız. Drama eğitimi çocukların dilsel, sosyal ve akademik gelişimlerine, öz güven kazanma, gözlem yapma ve rol yapma yeteneklerini geliştirmelerine, kendilerini mimik, jest ve sesle ifade etmeyi öğrenmelerine yardımcı olur.

5-6 YAŞ

En belirgin özellikleri yeterli ve dengeli oluşu gelmektedir. 5 yaşındaki çocuk, yeteneklerinden en iyi biçimde yararlanmak ister, hak ettiği sorumluluk ve ödüllere biraz olsun sahip olmaktan hoşlanır. 5 yaş çocuğu, yaşadığı kültür ve çevresine uyum göstermeyi başarılı bir kontrolle gerçekleştiren çocuktur. Bu özellikleriyle 5 yaş çocuğu, yüksek derecede toplumsallaşmış bir birey görünmektedir. 5 Yaş çocuğu, başladığını bitirmeyi sever ve O artık daha çabuk karar verir. Kendine güveni vardır, söylenenlere inanır ve uyar, dikkat belleği güçlüdür. Motor dengenin düşüncenin, bireysel-toplumsal ilişkilerin belik kavramının; evde okulda ve toplum içinde uyumunun daha belirli olduğu görüşür.

6 yaş çocuklar ise bir çok oyun çağının bir çok özelliklerini gösterir. Zihni ve duygusal gelişmeleri bakımından okula devam edebilecek kadar olgun olunan bir yaştır. El işleri yaptırılır. Kesip yapıştırır, boya yapar, resim yapar, tüm araç ve gereçleri çok iyi kullanır.

Kurumumuzda bu özellikler dikkate alınarak;

- Beslenme alışkanlıları ve devamlılıkları

- Temizlik alışkanlıkları ve sürdürebilirlik

- Tuvalet alışkanlıkları ve sürdürebilirlik

- Temel becerilerin devamı

- Ana dil etkinlikleri

- Eğitsel Oyun ve etkinlikleri

- Paylaşma ve birlikte hareket etme alışkanlıkları

- Uzman Kadro eşliğinde sınıf faaliyetleri

- Sosyal Etkinlikler

- İngilizce, Drama, Müzik, Resim etkinlikleri başta olmak üzere eğitim öğretim planları hazırlanarak faaliyet göstermektedir.

Velilerimize Dipnotlar;

PEKİ 5-6 YAŞ ÇOCUĞUNA YAKLAŞIM NASIL OLMALIDIR ?

Çocuklarınıza uygun model oluşturun. Çünkü sorumluluk kazandırmak istediğiniz halde sizin sorumluluklarınızı yerine getirmeniz halinde onları olumsuz etkileyeceksiniz. Çocuğunuzun sorumluluklarını yerine getirmediği zaman ne gibi ceza veya yaptırımlarla karşılaşabileceğini söylemek yerine işlerini bitirdiğinde onları manevi yönden destekleyerek (Aferin, Çok güzel oldu, Teşekkür ederim vb.) güven duygusunun ve sorumluluk bilincinin gelişmelerini sağlayın. Çocuğunuzun hiçbir zaman sizin kadar sorumlu olmalarını beklemeyin. Hayal güçlerine dayalı oyuncakları destekleyin. Kendi kendine giyinmelerini destekleyin. Fırsat verin ve iyi davranışlarını takdir edin. Günlük yaşadıkları duygu ve düşünceleri anlatmalarına imkan verin.

©2017 Minik Adımlar Kreş ve Anaokulu

E-Bülten

Minik Adımlar Kreş ve Anaokulundan Duyuru ve Haberlerinden Haberdar Olmak İçin Bültenimize Kaydolun